28 Temmuz 2013 Pazar

YENİ YÖNETMELİĞE GÖRE A2 DİREKSİYON SINAVI

Motosiklet ehliyetini geçmiş yönetmelikle alan son gruptum. Hernekadar gözetmenler yeni yönetmeliğe tabi olduğumuzu düşünse de küçük bir uyarıyla bu yalnışı düzelttik. Büyük ihtimalle bu nazik uyarım için benden 10 puan kestiler. 10 puanda sinyal vemediğim için..80 ile geçtik sınavı..Referansım yönetmelikteki geçici 4. md. idi;
GEÇİCİ MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce, açılan dönemlerde kayıtlı olan kursiyerler hakkında bu Yönetmeliğin geçici 2 nci maddesi hariç, 3/2/1987 tarihli ve 19361 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Şimdi yeni yönetmeliğe biraz derinlemesine bakarsak yönetmelik daha çok ; hiç iş yapmadan deli gibi para kazanan sürücü kurslarına yönelik..Zaten ismi de "MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL MOTORLU TAŞIT SÜRÜCÜLERİ KURSU YÖNETMELİĞİ" ...

Linkinide verelim : http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2013/05/20130529-19.htm

Fazla bilgiye boğulmayalım Sevgili Okur, Bizi ilgilendiren kısımda gezinelim;Madde 35...

 
“A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavı
MADDE 35 – (1) “A1”, “A2” ve “H (motosiklet)” sınıfı sertifika sınavları, sınav güzergâhının bulunduğu karayolunda ve akan trafik içinde başlatılır. Karayolu üzerinde veya hemen bitişiğinde, (EK-7)’deki krokide belirlenen mesafelere göre seyyar olarak hazırlanan sınav alanında ve akan trafikte devam ettirilerek tamamlatılır.
(2) Sınavın krokiye göre uygulanması:
a) 6 metre genişlik, 115 metre uzunluğundaki bir yolun 40 metrelik kısmında motor çalıştırılır ve hareket ettirilir.
b) Sekiz koni etrafında slalom yaptırılır ve koniler arasından geçmeye sağdan başlatılır.
c) Konilerin bitiminde sekiz çizdirilir.
ç) Sağa ve sola dönüş yaptırılır.
d) 8-10 metre uzunluğunda 15-20 cm genişliğinde 3-5 cm yüksekliğinde yüzeyi tırtıklı kullanılacağı zaman yere sabitlenen demir veya dayanıklı malzemeden yapılmış platform üzerinde düzlemesine hareket yaptırılır.
e) Hızlanma: Motorlu bisikletler için azami hız 30 km, motosikletler için 50 km’ye çıkartılır.
f) Başlangıç konisi hizasında fren yapılır ve durulur.
(3) Sınavda kullanılan araç-gereçler kurslar tarafından sınav merkezinde hazır bulundurulur.



  
EK- 7

Yönetmelik her ne kadar sınavın yapılış şekliyle ilgilense de burada itiraz edeceğimiz hususlar akla geliyor..

1- Bu sınava gireceğiniz motosikleti, kaskı (kendinizinkini getirmediğiniz takdirde), tüm koni, huni, alet edavatı sürücü kursunuz temin ediyor. Kursa kaydolma aşamasında sürücü kursuna nasıl bir motosiklet getireceklerini sorun..Modelini sorun.Hatta gidin görün bu motosikleti. Zira o makinenin hayattan meyus olması sizin sınavı kazanamamanıza neden olabilir.Sürücü kursları maddiyata önem verdiklerinden sizin için yeni bir motosiklet temin edecek yahut sizden özür dileme inceliğini gösterecek değiller.

2- Sınava gireceğiniz yerde asfalt bozuksa engebeli ise , mıcırlı ise, çakıl taşları cart curt bişiler varsa işte, kurs yetkililerini uyarın. Bununla yetinmeyin Gözetmenleri de uyarın. Kursların işi hep bu eğitmenler ile olduğundan kurs yetkilileri Gözetmenlere gıkını çıkartamıyor. Siz en iyisi Gözetmenleri darlayın..Olumsuz bir tepkide yönetmeliği referans gösterin.

3- Motosikleti çalıştıramama yahut devirme halinde sınavınız sonlanabilir..Sınavınzın yarıda sonlanması yahut istop ettirme gibi sebeplerle hiç başlamaması yönetmeliğe göre mutlak aracı kullanmada yetersiz olduğunu gösterir.Bu halde sizden motoru almak isteyen kurs görevlisine yahut gözetmene hemen motoru vermeyin..Bir daha deneyebileceğinizi, bu sefer başarılı olabileceğinizi söyleyin ve bir daha deneme şansı yakalamaya çalışın. Bakınız aşağıda madde 28::
(7) Direksiyon eğitimi dersi sınav süresi 30 dakikadan az olamaz. Ancak sürücü adayının araç kullanmada yetersiz olması ve sürücü olamayacağına kanaat getirilmesi hâlinde sınava son verilir. Aracı, kursun usta öğreticisi sınavın başlama yerine getirir. Her kursiyerin direksiyon eğitimi dersi sınavından sonra 5 dakika ara verilir.

4- Sınava gireceğiniz motosiklet kanunen 10 yaşından büyük olamaz. unutmayın...

A2 DİREKSİYON SINAVI


Gün itibariyle MOTOSİKLET EHLİYETİ DİREKSİYON SINAVIndan çıktım..Sıcağı sıcağına yazmak istedim deneyimlerimi....

Daha önceden söylediğim gibi herhangi bir motosiklet deneyimim var denemez.Öyle yazları scooterla geziyordum minvalinde dahi değilim.Şehir çocuğuyum işimdeyim gücümdeyim, öyle motordur scooterdır, bu gibi deli uğaşlarıyla hiç işim olmadı benim..

yani tecrübe sıfır....

ha bu halde ehliyet kursuna beraber gittiğim arkadaşım ben kayıt işlemleriyle uğraşırken şunu sormayı akıl etti. (kesinlikle tavsiyem bunu sizin de sormanız)

- Direksiyon sınavı, vitesli motosikletle mi olacak vitessiz bir scooter ile mi ?

Daha ilk etapta sorulan bu soru, benim ehliyetimi almam için 3 ay kazandırdı bana...Neden mi ? Çünkü scooter tecrübesi olmayan bir adamın vitesli motosiklet tecrübesi hiç olmuyor...Direksiyon sınavında da kocaman bir vitesli motosiklete biniliyor.

Yumurta kapıya dayanınca telaşlanan bendenizi aldı birr heyecan sınav öncesi, "ulan ben nasıl sürücem vitesli motosiket ? "

Hemen "ne olur ki ? " deme sevgili okur...Hiç bilmeyen adama zor bu işler....Neyse sınavdan iki gün önce bir arkadaşımın yardımıyla bir Honda CB 125 buldum da çalıştım.. Aşağıda Bendeniz, sözkonusu motor, ve benimle dalga geçmeye gelen arkadaşlarım :::

Çok da akıllı durmayan arkadaşlarım ve ben.. YER: Sadabad'da bir alışveriş merkezi önü.Trafiğe açık ama trafiğin itibar etmeyeceği aşalayacağı sallamayacağı bir alan...

Çalışırken dikkat ettiğim hususlar şunlar oldu.. Öncelikle motorun bir ağırlığını tarttım. Üzerindeyken sağa sola yatırdım motoru.. Takdir edersiniz ki bu aletler bizim veled scooterlara göre biraz ağır. Ardından iş çalıştırmaya geldi...

1- Vitesli motorsikletler bizim scooterlar gibi çalışmıyor arkadaş..firene basmak gerekmiyor bunlarda..Olay daha çok araba çalıştırır gibi debriyaj gaz fren minvalinde dönüp dolaşıyor. Dolayısıyla çalıştırmak kolay, ilk hareket ise oldukça zor. Yıllar önce araba sürmeyi öğrenirken yaptığımız " yavaş yavaş debriyajı bırakma, o sırada gazı kavratma" ve maalesef "istop" ettiirme ritüelinde 4-5 deneme yapıyorsunuz...

Çalıştırıp yürüttünüz diyelim..Altınızdaki alet biraz korkunç geliyor önce,,hemen depo önünüzde makina uzun filan..Biraz ilerleyince bunu önemsemiyorsunuz..

2- Size öğreten arkadaşınız vites değiştirmeyi gösterecektir. Orada enteresan bir durum var işte..Boştan 1. vitese almak farklı vites ilerletmek daha farklı.. Bunu da bir kaç denemeden sonra çözüyorsunuz...

3- Bu motorlara yön değiştirtmek biraz enteresan yatırmak gerekiyor ve bizim scooterlar yatıyorsa bunlar o vakit secde ediyor arkadaş...

Özetle akıllı adamın korkmasını gerektiricek bir şey yok bu işte...

AMA DİREKSİYON SINAVI ÖYLE DEĞİL. HAZIRLIKLI OLMAK LAZIM..

Şimdi söyleyeceklerimi unutma Sevgili Okur !!! Dinleme arkadaşlarını.Bak gerçekten dinleme arkadaşlarını. O arkadaşların tuzu kuru tabi. Yıllardır bellki motosiklet sürüyorlar ve kocaman bir egoları var. Sana "helledersiiinnn.." deyip deyip duracaklar.. Fakat bu senin yere yapışmanı engelleyecek bir şey değil sınavda.. Allah korusun sınavdan kalma ihtimalin de var... Ki ben düşmeden etmeden sadece sinyal vermedim diye 80 alıyorsam illa ki o sınavdan kalan oldu.. zira çok düşen vardı.. Hatta motor sınav sonrasında dayak yemiş gibiydi...

Ben vitesli motosiklet süreceğim. Hem avukatım ben elim yüzüm temiz. Hocalara da şöyle etkileyici ses tonumla bir "günaydın" çakarım olur biter demeyin..

Sınavdan önce vitesli bir motorla talim yapmanız önemli..Bunu yapmazsanız en azından İstanbul/ Şişli ilçe sınırları içersinde ehliyet alamazsınız. Diğer döneme kalır ki bu hiç hoş olmaz sizin için...

Tekrarlıyorum VİTESLİ MOTOSİKLETLER İLE DİREKSİYON SINAVI YAPILIYOR. Bizde İnsanların kendi motosikletini kullanmasına izin vermediler..Sadece kendi kasklarını kullanabildi adaylar..

125'lik bir vitesli motosiklet ile talim yapmadan sınaa girmeyin derim.....

Selametle..Başarılar : )

25 Temmuz 2013 Perşembe

Kaçabilseydin kaçardın..


Birgün, daha kokusu silinmeden burnundan, onun birini sevebileceğini düşünebilseydin kaçardın....  Olmadı. Yakalandın...

Uzun uzun anlatsaydı biri; kim kimi neden, ne zaman sever? Diğeri de sevdi diyelim; el eli ne zaman tutar dudak dudağa ten diğerine ne zaman değer? Anlatsaydı biri..kaçardın...

Birisi çıkıp "onu sununla elele surda, su zamanda gördük." Demeden önce daha elin deymediği yüzün yüze gözün göze dokunmadığı zaman çıksaydı ortaya birisi işte konuşsaydı. Kaçardın...

Şimdi küçük bir motorun sırtında ordan oraya neyden kaçtığını bilmeden kaçıyorsun ya.. Biliyorum,,Kaçabilseydin kaçardın...yakalandın..

22 Temmuz 2013 Pazartesi

VESPA AAA AA AAAAAAAAA


   Şu iki tekere ilgi duydum duyalı ( ki bu gayet yakın geçmiş..Öyle annem beni motorun üzerinde doğurmuş,bebekliğim topcase de geçti vs. gibi şeyler söyleyemeyeceğim) önce Vespa'ya merak sardım...

Şu fotoğrafa bakıp para hesapları yapıyordum..:

   Vespa 2013 model modern görünümlü çok satılan lx150 modelinde özellikleri arka arkaya sıralıyor ::
LX 150 3V i.e. Teknik Özellikler
Motor Tek silindir 4 zamanlı 3 sübaplı
Silindir hacmi 155 cc
Max güç 12.9 Hp 7.750 rpm'de
Max tork 12.8 Nm 6.250 rpm'de
Besleme Elektronik enjeksiyon
Soğutma Hava ile
Debriyaj Otomatik, kuru tip santrifüjlü
Vites Değişken kayışlı aktarım sistemi
Arka fren Kampanalı tip
Ön fren 200 mm paslanmaz çelik disk ile
Arka fren 110 mm silindir
Jant ölçüleri Ön: 11" x 2.5" Arka: 10" x 3.00"
Ön lastik İç lastiksiz 110/70-11"
Arka lastik İç lastiksiz 120/70-10"
Uzunluk 1.770 mm
Genişlik (En geniş yer) 740 mm
Aks aralığı 1.280 mm
Sele yüksekliği 785 mm
Yakıt deposu 8.2 litre
Egzost çıkışı Euro 3 normlarında


   155 cc silindir hacmi ile Nişantaşı sokaklarında çılgın atma ihtimalimize karşı nedir bizi Vespa almaktan alıkoyan Sevgili Okur?...hemen cevap veriyoruz..::


Euro Satış Fiyatı: 3.820 €
TL Satış Fiyatı: 9.664,22 TL


   İşte yukarıdaki sorunun cevabı bu kadar basit....

   Farzedelim paranız var ve tarz yaşamayı seviyorsunuz...Yav ben centrino gömlek almam,,sarardan giyinir verdiğim 3-5 fazlaya bakmam diyorsanız..Tamam Buyrun biz sizi tutmayalım..Nurtopu gibi bir Vespanız olur işallah....

   Ben alacaktım bunlardan bir tane..Maddiyatı hiç önemsemeden..İlk niyetim buydu...Hatta gittim gördüm beğendim,bir imza kaldı da o imza nasip olmadı bir türlü....Çünkü Vespanın vereceği , tarzı kaliteyi, sürüş zevkini bu fiyattan çıkar; bir şey kalmıyor.... Oysa piyasa da PCX diye bir alet dolanıyor ki Sıvı Soğutması idling stop filan derken bir bakıyorsun...fiyatını gönülde katlıyor...verdiği zevk para ile satın alınmıyor....

Bu halde Sevgili Okur...
 Vespa defteri, bir GTS 300 yahut bir piaggio maxi scooter alana kadar kapanıyor....

piaggio X10









Motosiklet Günlükleri

                  Uzuuunnn uzun bahsetmeye gerek yok...Bir Motor merakıdır gidiyordu...Sonunda oldu : )

                  İstanbul'da doğmuş, burada yaşamış ve yazları bu şehirden çok fazla kaçamamış kişiler bırakın motosiklet kullanmayı bisikleti dahi zor öğrenirler bu şehirde...Evet işte ilk sıkıntı burada başlıyor. Bisiklet İyi Kötü sürmüşlüğümüz var (o kadar da değil yani)...Ama Motosiklet...nasıl binilir nasıl inilir arkadaş bu meretten ?  fikrim dahi yok...

                  İlerde eminim burada daha çok adı geçecek DERYA ... Derya ve Derya' nın pcx 'i ilham oluyor herşeye.. Benim motosiklet hikayem Burada başlıyor......

Diarios de motocicleta

21 Temmuz 2013 Pazar

DENEME BİRİKİ

deneme biriki biriki
5555555555555555555555555555555555555555555555555555555555fgffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
deneme birirki

555555555555555555555555555555555555

deneme deneme deneme
g555555555555555555555555555555555555555
biriki
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
biriki
,rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrre
deneme
plllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...