28 Temmuz 2013 Pazar

A2 DİREKSİYON SINAVI


Gün itibariyle MOTOSİKLET EHLİYETİ DİREKSİYON SINAVIndan çıktım..Sıcağı sıcağına yazmak istedim deneyimlerimi....

Daha önceden söylediğim gibi herhangi bir motosiklet deneyimim var denemez.Öyle yazları scooterla geziyordum minvalinde dahi değilim.Şehir çocuğuyum işimdeyim gücümdeyim, öyle motordur scooterdır, bu gibi deli uğaşlarıyla hiç işim olmadı benim..

yani tecrübe sıfır....

ha bu halde ehliyet kursuna beraber gittiğim arkadaşım ben kayıt işlemleriyle uğraşırken şunu sormayı akıl etti. (kesinlikle tavsiyem bunu sizin de sormanız)

- Direksiyon sınavı, vitesli motosikletle mi olacak vitessiz bir scooter ile mi ?

Daha ilk etapta sorulan bu soru, benim ehliyetimi almam için 3 ay kazandırdı bana...Neden mi ? Çünkü scooter tecrübesi olmayan bir adamın vitesli motosiklet tecrübesi hiç olmuyor...Direksiyon sınavında da kocaman bir vitesli motosiklete biniliyor.

Yumurta kapıya dayanınca telaşlanan bendenizi aldı birr heyecan sınav öncesi, "ulan ben nasıl sürücem vitesli motosiket ? "

Hemen "ne olur ki ? " deme sevgili okur...Hiç bilmeyen adama zor bu işler....Neyse sınavdan iki gün önce bir arkadaşımın yardımıyla bir Honda CB 125 buldum da çalıştım.. Aşağıda Bendeniz, sözkonusu motor, ve benimle dalga geçmeye gelen arkadaşlarım :::

Çok da akıllı durmayan arkadaşlarım ve ben.. YER: Sadabad'da bir alışveriş merkezi önü.Trafiğe açık ama trafiğin itibar etmeyeceği aşalayacağı sallamayacağı bir alan...

Çalışırken dikkat ettiğim hususlar şunlar oldu.. Öncelikle motorun bir ağırlığını tarttım. Üzerindeyken sağa sola yatırdım motoru.. Takdir edersiniz ki bu aletler bizim veled scooterlara göre biraz ağır. Ardından iş çalıştırmaya geldi...

1- Vitesli motorsikletler bizim scooterlar gibi çalışmıyor arkadaş..firene basmak gerekmiyor bunlarda..Olay daha çok araba çalıştırır gibi debriyaj gaz fren minvalinde dönüp dolaşıyor. Dolayısıyla çalıştırmak kolay, ilk hareket ise oldukça zor. Yıllar önce araba sürmeyi öğrenirken yaptığımız " yavaş yavaş debriyajı bırakma, o sırada gazı kavratma" ve maalesef "istop" ettiirme ritüelinde 4-5 deneme yapıyorsunuz...

Çalıştırıp yürüttünüz diyelim..Altınızdaki alet biraz korkunç geliyor önce,,hemen depo önünüzde makina uzun filan..Biraz ilerleyince bunu önemsemiyorsunuz..

2- Size öğreten arkadaşınız vites değiştirmeyi gösterecektir. Orada enteresan bir durum var işte..Boştan 1. vitese almak farklı vites ilerletmek daha farklı.. Bunu da bir kaç denemeden sonra çözüyorsunuz...

3- Bu motorlara yön değiştirtmek biraz enteresan yatırmak gerekiyor ve bizim scooterlar yatıyorsa bunlar o vakit secde ediyor arkadaş...

Özetle akıllı adamın korkmasını gerektiricek bir şey yok bu işte...

AMA DİREKSİYON SINAVI ÖYLE DEĞİL. HAZIRLIKLI OLMAK LAZIM..

Şimdi söyleyeceklerimi unutma Sevgili Okur !!! Dinleme arkadaşlarını.Bak gerçekten dinleme arkadaşlarını. O arkadaşların tuzu kuru tabi. Yıllardır bellki motosiklet sürüyorlar ve kocaman bir egoları var. Sana "helledersiiinnn.." deyip deyip duracaklar.. Fakat bu senin yere yapışmanı engelleyecek bir şey değil sınavda.. Allah korusun sınavdan kalma ihtimalin de var... Ki ben düşmeden etmeden sadece sinyal vermedim diye 80 alıyorsam illa ki o sınavdan kalan oldu.. zira çok düşen vardı.. Hatta motor sınav sonrasında dayak yemiş gibiydi...

Ben vitesli motosiklet süreceğim. Hem avukatım ben elim yüzüm temiz. Hocalara da şöyle etkileyici ses tonumla bir "günaydın" çakarım olur biter demeyin..

Sınavdan önce vitesli bir motorla talim yapmanız önemli..Bunu yapmazsanız en azından İstanbul/ Şişli ilçe sınırları içersinde ehliyet alamazsınız. Diğer döneme kalır ki bu hiç hoş olmaz sizin için...

Tekrarlıyorum VİTESLİ MOTOSİKLETLER İLE DİREKSİYON SINAVI YAPILIYOR. Bizde İnsanların kendi motosikletini kullanmasına izin vermediler..Sadece kendi kasklarını kullanabildi adaylar..

125'lik bir vitesli motosiklet ile talim yapmadan sınaa girmeyin derim.....

Selametle..Başarılar : )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...